måndag 14 juli 2008

Vitrinskänk goes white!

I vårt kök har vi mycket i furu ;Soffan t.ex. har ni ju sett tidigare. Det hade nog varit "poppis"med furu av och till i många år när köksbord, stolar, soffa och vitrinskänk införskaffades runt 1990. Jag gillar fortfarande dessa möbler skarpt - skulle nästan tro att de följer oss hela livet! Men man kan ju behöva förändra dem lite då och då. Först ut blev alltså......
VITRINSKÄNKEN!!!

Ja, så här såg den ut, och....
Så här blev den! Av någon anledning , som jag inte kommer ihåg så här en vecka senare, valde jag att lacka den med en vittonad lack i stället för att måla med vit lackfärg. Jag ville förmodligen se lite ådring. 3 lager lack gick åt och det var svårt att få det snyggt (lacken torkade i värmen på bara några sekunder) Jag är ändå nöjd med resultatet.

Skålar, fat och glas har bytts ut, både i vitrinen och på skänken. Mycket motionerande mellan kök och vardagsrum, igen....
Karaffen är köpt för 10 kr på loppis , vilket också........

.... denna gjutjärnsstake kostade på samma loppis!
I vitrinen står bla. härliga kaffemuggar från Åhle'ns. Jag undrar om ni tycker att skänken fick sig ett lyft eller var den kanske bättre förut? Jag pustar i alla fall ut och är glad över ett färdigställt projekt! So long!

1 kommentar:

Marie Söderberg sa...

jaa mkt bättre som vitlaserad..