fredag 4 juli 2008

Nobba orange?

Så har värmen kommit igen! Vi har barnens kusiner på besök några dagar och Stefan (mannen), som börjar sin semester idag, har precis kört iväg med allihop till badet. Jag och Erik får bli hemma - lillen har fått sin första(!) förkylning. Jag tror vi håller oss innomhus; då kan jag ju fota lite i hallen och trappen.

Här ser ni ena väggen i vår lilla hall. Barnen har var sin låg krok till jackor. I korgarna finns säsongsplagg ;på vintern mössor och vantar - på sommaren solhattar och solglasögon. Klädstång och skoställ finns inbyggt i väggen mitt emot.

Matklockan är så praktisk - det går inte att missa att maten är klar. Tar man i ordentligt så överröstar den till och med ett gäng Singstarsjungande tjejer en trappa upp!

En trappa upp var det ja! Som de flesta andra, så har vi också kämpat för att få bort diverse färglager i vår trapp. Brädorna var inte så där jättesnygga trots allt, så vi valde att betsa trappen (och ledstången) i en mellanbrun nyans.

Innan jag började blogga, för ett par veckor sedan, visade jag Stefan ett hemma-hosreportage i en tidning. Alla rum man fick se var inredda i vitt men det var hysteriskt mycket oranga detaljer - även det i alla rum. Hu, så hemskt sa jag. - Gillar du inte oranga saker ? sa Stefan. Verkligen inte, sa jag. - Jag skall visa dig något,sa mannen och så gick jag efter honom ut hit. Här kunde jag själv se hur jag inrett med orange både här och där. Vi hade roligt en lång stund åt att jag verkligen hade så dålig koll!
Halvmånefönstret i trappen. Mer orange. - Du kanske gillar det trots allt? fortsatte konversationen. Njaä.... Det får nog vara i väldigt små doser i så fall!

Det finns en vägg till i trappen. Där hänger ett tyg från Svenskt Tenn. Therese Öberg heter designern och tyget heter "Under jord". Det sätter verkligen igång fantasin! Jag har målat in den röda randen - tyckte det blev lite mer spännande så.
OK, randen är kanske lite röd-orange-rostfärgad ......

Inga kommentarer: