fredag 17 juli 2009

Rosor

Förra sommaren gjorde Stefan en rosenbåge. Det kan ni läsa om här
Tyvärr åt sniglarna upp de späda klematisplantorna i våras, så nu fick det bli rosor som klättrar istället.

Färgen är vacker - blekrosa......

.... och formen kan man inte klaga på ... som riktiga tårtrosor ...


Denna välfyllda, lite mörkare och större ros visade jag för någon vecka sedan....

Den är verkligen urtjusig.....

Jag har ju skrivit förut att vi har ganska mycket rosor, men att jag trots det inte är någon riktig rosfantast....

... så då blir ni väl inte så förvånade om jag säger att dessa små söta rosa rosor (kommunalrosor, som vår trädgårdshandlare kallar dem) är mina favoriter?

Anspråkslösa, fina som snittblommor, blommar länge, dröser minimalt, urgulliga.....
I love them! Hej!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Anna.
Din bild är fantastisk på de små rosa `kommunalrosorna´, men vad är rosens riktiga namn? Vill så gärna ha en sådan.
mvh Catarina