onsdag 1 juli 2009

Nu har jag haft alldeles för många inlägg i rad utan en enda gnutta rosa -- min favoritfärg. Det får inte upprepas! Här får ni njuta av vår klematis och en av våra pioner, i kvällssol.

Denna vecka har startat ganska tumultartat för oss, då vår lille gosse fick opereras akut för ljumskbråck igår. Det har varit några svåra dagar men jag blir så otroligt imponerad av hur väl vår sjukvård fungerar när det är riktigt brått. Från undersökning till det att operationen var över, på lasarett 3 mil härifrån, tog det bara drygt 2 timmar! Nu är vi hemma igen och förhoppningsvis går allt bra.

På kvällarna försöker Stefan hinna med att spika pärlspont med lysdioder i, i torntaket. Det går så sakteliga framåt. I övrigt står tornbygget still just nu. Även en plåtslagare och en snickare vill väl njuta av sommaren.... Vem vet hur mycket värme juli månad tänker erbjuda?

Bäst att ta vara på varje fin dag för badutflykter! Lille Erik får ju inte bada nu, men han brukar vara nöjd bara det finns mycket fika nedpackad....
Nästa gång skall jag visa er hur mina gjutna"rabarberskålar" blev. Hej!

Inga kommentarer: