torsdag 9 juli 2009

Lilltoa med havskänsla

Om en toa går i blått och vitt så brukar väl havstemat vara givet?

... så även hos oss....

Några småtavlor med havsmotiv.....



I det lilla fönstret ligger snäckor och musslor i en vas och en flytbladsväxt i skålen.

En snäcktavla, som jag gjorde för ca 20 år sedan. Den har följt mig på 4 toaletter sedan dess! :)

Pelikanfotsnäcka, rakknivsmussla, nätsnäcka, valthornssnäcka... Vackra allesammans...
Britta gjorde detta halsband till mig igår - jag hade önskat mig ett snäckhalsband som skulle passa till min blåa tunika..

Den här tavlan med vrakvedsram gjorde jag också för länge sedan. Den hänger egentligen inte på toan, den kom bara med i all hast när vi ändå avhandlar havet....

Ni ser väl vad den föreställer?

De flesta snäckor och musslor är plockade på Bohus-Malmön ; mitt absoluta sommarparadis här i Bohuslän. Vi hade sommarstuga där tidigare. Nu blir det bara några dagsturer dit varje sommar. Jag skall ta med kameran när vi åker dit, inom kort, så att jag kan visa er hur vackert där är! Nu stänger vi på toan för idag!

Hej!

Inga kommentarer: