tisdag 26 augusti 2008

Fika i trädgården

Ett underbart sensommarväder har vi haft nu i flera dagar och då måste jag ju passa på att visa vår uteplats. Hammocken tog vi in i lördags, annars brukar den stå där soffan står nu.

Lekstugan ramar in platsen och ger lite skydd för gatan en bit ner. Ovanför oss ligger dammområdet och sedan kommer skogen. De blåa möblerna har följt med huset och är nog från 60-talet.

Har ni sett hur humlen växer! Jag har klippt den flera gånger i år - förra året växte den förbi lekstugefönstret och upp över hela taket!

Här går en liten gång ner till trädgårdslandet. 3 salixträd markerar att här framför "börjar ett nytt rum". Att sitta eller ligga i hammocken och titta ner genom denna lite hemliga passage av skuggväxter, när det blommar för fullt längre ner, är nog det mysigaste man kan göra i vår trädgård, tycker jag.

Jag glömmer väl inte bort fikan nu, bland alla blommor och blad. Åh nej! Kaffe till detta mina vänner - det är väl vardagslycka det?!

Tjingeling!


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder sitter här på
min kafferast på jobbet och har
läst dina bloggar

Vad fiiiiint

Monica