fredag 1 augusti 2008

Magiska meloner

Kroppen vet precis vad den vill ha i hettan - MELON!
Det magiska med meloner är, tycker jag, att när man äter dem är det som att både äta och dricka samtidigt! Den känslan får i alla fall inte jag med någon annan mat/dryck. Igår t.ex. när vi kom från stranden och var både hungriga och törstiga tänkte jag att vi "grundar" med lite melon, innan maten är klar. Nu var vi visserligen några fler än bara familjen men i ett nafs hade vi satt i oss hela klunsen på närmare 6 kg! Törsten var släckt och maten kunde lugnt göras klar,
för inte var vi särskilt hungriga heller, längre.... Annars äter vi helst inne just nu - barnen ser gärna dessutom att både fönster och dörrar är stängda. Det är förstås getingarna som är orsaken. Vi har enorma mängder. Jag undrar om det är lika illa överallt?
Nästa gång skall jag visa er vad jag handlade till överpris på loppis för några dagar sedan.
Hej tills dess!

Inga kommentarer: