onsdag 1 april 2009

Det var en gång en tv-bänk......

Ibland gör man köp som man ångrar. För 4-5 år sedan skulle vi köpa en TV-bänk. Det var när oljad ek var som populärast. Väntetiden för att få hem den var 3 månader - åh, vad jag väntade!

Så kom den äntligen och luften gick ur mig fullständigt! Det här var inte min stil alls. Hur skall jag ordna upp det här, tänkte jag.

Nu har jag bara denna före-bild, som kommer från en möbelkatalog.


Jag började med att betsa bänken i samma färg som golvet. Det blev betydligt bättre.
Sedan tapetserade vi luckorna - nja, inte riktigt nöjd ändå. För någon månad sedan sågade Stefan av hela bänken 15 cm på bredden och luckorna togs av.


Så här blev det. -Kan du vara nöjd nu? undrar den beundransvärt tålmodige mannen. Tänk, jag tror faktiskt det! Det tog sin tid och vilken tankemöda det har varit för att nå hit! Men det var det värt!

Kom ihåg: LÅT ALDRIG EN MÖBEL BESEGRA DIG!

Hejdå!

Inga kommentarer: