lördag 4 april 2009

Kan man få för många väggord?

Svaret på den frågan tror jag är: NEJ!

Astrid har gjort den här fina välkommenskylten i träslöjden. Först satte jag den ovanför ingången till köket - direkt synlig när man öppnar ytterdörren.

Nu tror jag kanske inte att man tittar så högt upp så ofta, så jag tror jag flyttar ner skylten hit istället.

Det finns så många "bra" ord som skulle kunna göra sig som små påminnelser på en vägg eller en hylla ; vad sägs om lycka, kärlek, hopp, glädje ..... i köket: mätt, hungrig, mums, smaka, njuta ..... i sovrummet: godnatt, drömmar,sova, stillhet, tystnad....

Jag kan komma på hur många som helst! Tur att barnen ibland behöver förslag på vad de skall göra i slöjden....annars är det väl bara till att börja slöjda själv!

Hejdå.

Inga kommentarer: