fredag 3 april 2009

Vem har finaste sommarkassen i år?

Jag har skrivit om det förut och nu blir det ett par inlägg igen -- om barnens slöjdpresenter. Det är nämligen så, att de tycker det är roligast att ge bort det som tillverkas!

Den som har något med sig hem springer alltid före de andra i ivern att snabbt få visa mig - och jag är förstås inte sen med berömmet! Har ni sett vilken underbar tygkasse jag fick av Evelina för ett tag sedan!

Undrar om det inte blir sommarens finaste?
Vid nästa slöjdtillfälle syddes en gymnastikpåse till lillasyster, i praktiskt nylontyg.

Här är det Astrid som har sytt lapptäcksöverkastet till Eriks spjälsäng. Fräscht och fint i ljusblå och vit plysch.

Den mest syintresserade jäntan, Britta, kan nästan inte bärga sig längre! Det är alldeles för lång tid (4 mån) tills hon börjar 3:an och får slöjd! Fast hon syr ju här hemma förstås. Elsa har t.ex. en låda med 14 dockor och gosedjur, som Britta sytt!

I morgon skall jag visa ett nytt väggord som Astrid gjort i träslöjden.

Tjingeling!

Inga kommentarer: