måndag 30 mars 2009

Är det för tidigt att skriva julklappsönskelista?

Vad skulle jag fota nu, när jag äntligen hade tillgång till en "närbildskamera" för en stund?
Något krusidulligt och detaljrikt...... varför inte min ärvda kaffeservis från tidigt 1900-tal?
Med en underbar dekor av blåklint och veteax. Somrigt så det förslår! Här: sockerskålen
Kaffekoppen, med sitt snirkliga förgyllda öra....

.... ett riktigt smycke!

Här har hela familjen ställt upp sig!

Milda tider, vad det var kul att ta dessa riktigt nära bilder! Jag ser fler detaljer nu, som jag skulle fotat: den vackra vågiga kanten längst ner och locken på sockerskål och kaffekanna t.ex. -- men kameran är återlämnad, så man får dubbelklicka på bilden om man vill komma närmare!

Ni har säkert förstått att denna servis ligger mig varmt om hjärtat, och att sedan kombinera den med lånekameran gjorde att jag kom i en något lyrisk sinnesstämmning! (fniss!)

Nu får jag ta mig ner på jorden igen och fortsätta fotandet med befintlig kamera -- som jag faktiskt får vara NÖJD med!

Tjingeling!

Inga kommentarer: