torsdag 23 oktober 2008

Loppisfynd blir mitt nya klädskåp

Det här gamla skåpet hittade jag på loppmarknad för några veckor sedan och såg direkt att det var precis det jag behövde! 50 kr var ju ett bra pris dessutom. Det ingick också ett lite mindre överskåp.
I gamla hus är det ju ofta ont om garderober och dessutom tycker jag att garderober är ganska fula och skrymmande ( fast väldigt praktiska!) Om jag kan så försöker jag hitta andra lösningar. Vi har bara en garderob i vårt hus, det har jag skrivit förut. Tvättning, spackling, målning..... Vilken färg skall det bli tro?
Vi tar en liten titt först.....

Oj! Det blev rött! Med vackra, smidda knoppar och handtag.

Här har vi slutresultatet, med överskåp och allt - mitt nya fina klädskåp. Man får inte hänga upp sig på hur golv och vägg ser ut; ni kommer kanske ihåg att det var här skorstensmuren stod som Stefan rev i augusti. Vi hoppas ju att trappen upp till vårt torn skall gå här över klädskåpet.
Det var därför jag sökte ett skåp med "triangelform". Arkitekten ritar för fullt på tornet just nu
och vi väntar spänt på resultatet! Om ni undrar varför skåpet blev just rött så kommer svaret på det nästa gång! Hej tills dess!

Inga kommentarer: