fredag 17 oktober 2008

Höst i trädgården

Hej igen! Nu var det det ett tag sedan! Jag skrev ju sist att kameran nog kommer fram till höstlovet och det är ju ungefär där vi är nu - ja, barnen får inte ledigt förrän nästa fredag men med tanke på hur mycket aktiviteter som skall klämmas in på de 9 dagarna, så förstår jag att denna lite lugnare skolvecka för mig, blir mitt "lov". Mitt blogglov.

Visst blir man på gott humör när man får köpa lite nytt till krukorna på hösten?

En del sommarblommor har ju blommat så länge så att man blir alldeles trött på dem!
Inte vill man slänga dem heller så länge de är fina. Som denna Bacopan t.ex. :

Så vacker som den är nu ,när jag ställt undan krukan för att tömma den, har den inte varit på hela sommaren!

Denna lilla bukett hittade jag på bänken i Japanhörnan i går. Några av barnen hade plockat den.

Floxen hade de nog tagit här......
..... kanske nävorna och fackelblomstren härifrån
Den här rabatten ser vi ut på från vårt köksfönster. Ännu har inga blad börjat dala....

..... men visst har vi buskar som påminner oss om hösten och som ser alldeles sagolika ut!
Utanför köksdörren får det bli en uppsättning till av "zink och rosa". Ja, det var lite bilder från trädgården det. Nästa gång skall vi gå in och leka !
Hej för idag!

Inga kommentarer: