fredag 24 oktober 2008

Allrum a´la engelskt bibliotek

På ovanvåningen har vi 4 sovrum och så allrummet - husets mest använda rum. För vem vill sitta för sig själv när man kan vara tillsammans? Inte våra barn i alla fall!
Möblerna (inte soffan) kommer från Engelska möbelhuset och har hängt med i snart 20 år.
Den stil jag var ute efter då, var just att det skulle se ut lite som ett engelskt bibliotek.


Färger som jag tycker passar att kombinera till dessa möbler är rött, grönt och blått. När jag skulle måla klädskåpet, i förra inlägget, funderade jag mycket på vilken färg jag skulle ta. Det står nämligen i hallen, alldeles utanför bild. Det blev ju rött till slut och går jättebra ihop med övrigt.

I skåpet under tv´n finns alla boxar, mikrofoner och sladdar. Det är helt underbart att inte behöva se något av detta!

Ja, här sitter jag just nu och skriver. 4 flickor är i skolan, Erik sover, regn och full storm ute. Jag skall ta mig en titt i receptpärmen innan Erik vaknar - vi har 3 födelsedagar i familjen inom en vecka!

Hej för idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

oh vilket vackert skrivbord..skulle gärna vilja ha