torsdag 26 juni 2008

Sett på stan´

I butiken "Living Room" hittade jag lite nytt till min önskelista. Halvsekelgamla motiv av kända konstnärer pryder dessa "konstväskor". (Stig Lindbergs Pottery, t.ex. längst till vänster) Fler motiv finns i butiken. Ursnygga!!

Just nu har vi 3 sittgrupper i trädgården. Ändå väntar jag på att lilleman skall växa från sandlådan så att jag kan få plats med en till! Det är något magiskt med gamla trämöbler eller, som här, röd 50-talsretro i plast/stål. Läcker!!

Golvlampa med klädd "strykjärnssladd" som bildar både stomme och fot. Jag påminner mig om att jag faktiskt såg liknande stora glödlampor i otroligt vacker design på Bohusläns museum i söndags. Glaskonstnären Ingegerd Råman ställde ut. En sådan lampa hade varit underbar i denna lampfot. Tankarna mal på. Kan jag få ihop det här på något billigt sätt? Kanske Ingegerd Råmans designlampa i någon liknande stomme, som den i butiken? Har vi något användbart hemma? Hmm...... Bloggen får följa hur detta spännande drama fortlöper........

Inga kommentarer: