måndag 23 juni 2008

Lite bilder från husets hjärta - köket - får inleda min blogg. Vad mycket tid som spenderas här! Åhléns fina sommargardin piggar upp! Till höger i bild syns ett tavelcollage som kom till av en slump för några veckor sedan, då jag städade i kökssoffan. Jag rensade bland gamla kort och broderier. Ett par Jie-tavlor från tidigt 80-tal hittades ; inte tillräckligt "vassa" för att ha fått vara med på många år men i denna nya konstallation fick de plötsligt nytt liv!

6 av tavlorna har recept, utskrivna på OH-papper, bakom ramen. Bakom OH-papperet har jag satt gardintyg eller en bit av kökstapeten.


Snabbt hittar man sina favoritrecept, som rabarbersaft t.ex.

Rabarber skall ju vara som bäst före midsommar, så det var allt i sista stund jag fick kokat saften i går! Visst är färgen underbar!

Inga kommentarer: