tisdag 24 juni 2008

I dag tänkte jag ta några bilder i trädgården men regnandet gör att man helst blir kvar inne. Symaskinen har fått gå varm - 4 jäntor syr gosedjur av gamla tyger.Den lille gossen vill bara gå och gå så vi vandrar sakta fram och tillbaka mellan kök och vardagsrum. Jag tar 2 kort till vid matplatsen.
När jag tar denna bild tänker jag - Undrar om en brödrost, ett rivjärn eller ett litet kakfat någonsin kan bli uppställt lite slumpartat på en hylla hemma hos oss. Förmodligen inte!
Mannen brukar skratta åt mig när han ser hur jag stirrar på en vägg eller en byrå - allvarlig och totalt fokuserad.
-Oj, oj, oj nu jobbas det hårt, säger han. Så rätt, så rätt! Inredning är arbetsamt! Men när man till slut känner att nu, nu blir det bra, då har mödan redan börjat vändas till belöning och man fylls med ny kraft och energi av att titta på det nyss utförda.
Nog med filosoferande!
Tapeten är ECO's Lotus. Den är så otroligt vacker! Så lagom skimrande!

Under hyllorna står soffan, som vi inte klarar oss utan. Grönrandigt överkast från Åhlèns har fått bli ny sommarklädsel.


Inga kommentarer: