onsdag 12 augusti 2009

På Lindexrean för en tusenlapp...

En regnig sommardag gjorde vi riktigt fina affärer, på Lindexrean.
Det är barnen, som gillar att prova (och köpa!) kläder, gå mannekäng och visa upp sig, som föreslog att vi skulle ha lite modevisning på bloggen.
- OK, sa jag -- men vi får köra den huvudlösa varianten här i cybervärlden ..... jättetrist egentligen men jag känner ändå att jag vill ha det så.

Först ut har vi Astrid som visar en svart/vit tunika i nytt spännande snitt.

Leopardmönstrat till de nya jeansen.....

Evelina visar sin nya lång-T-shirt, med vida ärmar och i höstfärgerna svart,turkos och lila.

Svart/vit är även Brittas klänning med resårskärp....

2 par fina jeans har också hamnat i Brittas garderob... Linnet är från förra året.

Elsa passade på att shoppa 2 par jeans och så denna söta hösttunika.

När vi kom till kassan visade det sig att vi kunde få ett plagg till, gratis -- "tag 2 betala för 1"
Kanske jag kunde få något också? Tid och pengar brukar inte räcka till det så ofta.......

Jag greppade i stort sett första bästa plagg jag såg -- Vi hade varit i affären länge och Erik tyckte att det kunde räcka.... --- Det blev denna kjolen som kostat 300 kr. :) :)
Några av överdelarna var med på rean men det var ju framförallt byxerna som blev den riktigt lönande affären -- 5 för 400 kr!! Ett pris man får vara jättenöjd med. Totalt betalade vi ca 1000 kr för allt som visats.
Både mannekängerna och modern cyklade extra lätt hem i småregnet efter denna Lindexrunda! Hej!

Inga kommentarer: