lördag 8 augusti 2009

Vitmålning i raketfart

Lika bra att visa resten av ....

.... och....


... rum, redan idag -- så hänger bilderna ihop med förra inlägget.

Flickorna har ju varit på ridläger denna veckan och ni skall veta att jag jobbat hårt för att få klart lite överraskningsmåleri just i detta rummet.
De nymålade rottingstolarna visade jag förra gången.

Här har vi den nymålade våningssängen. Överkasten har jag sytt ihop av plädar. Draperierna är också sydda av plädar.

Först hade jag bara tänkt måla stolarna och sängen (som var i furu) men så ser man ju fler och fler trädetaljer som man vill ta på samma gång .....
Jag skrev i förra inlägget att barnen skulle få städa sitt skrivbord när de kom hem, så jag kunde fota det. Nu fick jag i stället för mig att ta mig an skrivbord och hyllor också, när jag ändå höll på.
Tyvärr har jag inga före-bilder men om ni klickar under etiketten barnrum, så kan ni se hur motsvarande möbler ser ut i furuutförande i Evelinas rum.

IKEAhurtsens utbytta handtag fick sig också lite vitfärg... .

I höst kommer mycket att handla om att få Evelinas tornrum färdiginrett. Därför är det så roligt att få piffa upp de andra barnrummen dessförinnan. Astrid skall allt också få lite förändring i sitt rum.

Vad sa nu barnen när de kom hem? -- Jo, de blev jättenöjda och det är jag också!
Det är makalöst vad lite vit (alcros tonade vita) färg kan göra skillnad!

Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen ett fint barnrum. Måste oxå passa på att säga att jag bara ÄLSKAR erat hus...Såååå fint! Jeanette