onsdag 19 augusti 2009

På önskelistan: 2 timmar till per dygn.....

Jag vitmålade och piffade för fullt i Brittas och Elsas rum för några veckor sedan. Det enda som återstod nu var lite roligare kuddar, på sängarna. Roligare än de gröna från IKEA som de hade.(scrolla några inlägg ner om ni vill se!)

Jag letade i både nätbutiker och på sta´n men hittade inga jag ville ha. Då var det bara en sak som återstod: att skoja till de vi redan hade. På Åhléns fanns fortfarande samma tyg kvar, som jag sydde gardinerna av, förra året. Jag köpte en bit och sedan har jag ägnat X antal timmar till att klippa och sy....

Här ser ni det färdiga resultatet. När jag börjar med ett sådant här projekt,vilket jag gör ganska ofta, och första (och minsta!) applikationen tar mig 35 min, så kan jag allt tänka : varför kan jag inte göra som alla andra och köpa mig en ny kudde?

Som tur är glömmer man arbetsinsatsen så snart allt är klart. Blir jag bara nöjd kan jag nästan bemöda mig hur mycket som helst. För inte hade jag väl kunnat hitta kuddar som passade lika bra här som dessa i alla fall ? :)

Hej!

Inga kommentarer: