fredag 5 juni 2009

Tornbygget 3

Detta är mitt 100:e blogginlägg, och då passar det ju att visa lite kort på hur tornbygget fortskrider. När jag började blogga för snart ett år sedan, tänkte jag nämligen att bloggen skulle bli som en sort dagbok från dag 1, när vi rev skorstensmuren inne, till det att tornet var helt klart.

Så blev det inte alls! Jag insåg snabbt att riv/byggbilder inte var min melodi - jag ville bara visa vackra bilder... men idag blir det alltså lite "fulbilder" igen...

Tornet har fått fint rött plåttak i veckan....

16 fönster har kommit på plats - i 3 olika storlekar, som ni ser på bilden. Ni kan nog räkna ut hur resten av fönstren sitter. Väggarna blir i grön plåt, samma färg som husfärgen, men den plåten fick specialbeställas och kommer tyvärr inte förrän om några veckor....

1:a bilden från insidan! Det är en härlig känsla att vara här uppe - vi känner att det blir precis som vi förväntat oss, om inte bättre!
Här är så mycket byggmaterial att jag knappt kan röra mig, så jag kan inte fånga något riktigt helhetsintryck på bild, idag - men det kommer! Taket består av 12 "tårtbitar". Här blir det liggande pärlspont så småningom.
I pärlsponten skall vi fälla in 30-50 lysdioder som får bilda stjärnhimmel. Vi sitter just och googlar på dioder m.m -- elektrikern kommer i veckan och behöver veta hur vi har tänkt oss allt.
Om någon vecka blir det nog fler tornbilder att visa!
Hej

Inga kommentarer: