lördag 27 juni 2009

Smultronsmoothies

Det skulle ju handla om smultron idag - smultron som snart tar över helt i vår trädgård, tror jag. Nya strån fylls hela tiden.

- Det ser så tråkigt ut när du bara lägger stråna på ett bord, kan vi inte hänga dem i stället? säger någon.
-Jo visst, hitta på något käckt, säger jag.
Dubbelklicka gärna på bilden , så ser ni tydligare vad Evelina hittade på!

Jo, nog blev det lite roligare än mina liggande strån....
Men smultronen fick snart tas ner, för vi skulle göra smoothies.

Smultronsmoothies är så gott! Jag bara mixade smultronen med mjölk, glass och lite socker. Sedan satt vi här i skuggan och fikade på smoothie och chokladflarn.


Två flickor satte sina glas här, alldeles nedanför studsmattan. Skojigt, tyckte jag - här hamnade de verkligen i sin rätta miljö....

Hej!

Inga kommentarer: