torsdag 11 juni 2009

Tankar från hammocken

Den här lilla "passagen" fotade jag nog förra sommaren också, men ni är väl kanske som jag - kollar inte alltför ofta på gamla inlägg, i andras bloggar - och då gör det ju inget om liknande bilder dyker upp igen, eller hur?
Jag skrev om stensättning i förra inlägget; här har jag gjort en liten stensatt gång, som nästan försvinner i det gröna. Undrar om jag gödslar för mycket? Jag tycker att stor del av mitt trädgårdsarbete går ut på att klippa ner,rensa och ta bort, så att det inte blir för vilt. Fast lite vilt vill jag nog att det ska se ut...
Tidigare tog jag alltid bort hjärtbergeninans blommor - jag ville bara ha bladen. I år tycker jag inte alls att blommorna stör - de är ju jättefina! Funkiablommor har jag också alltid klippt bort, vem vet de kanske får vara kvar i år, de också! Skönt att man kan ändra sig lite! Fast funkiablommor ..... njaaee... skulle inte tro att de får vara kvar...

Det är lekstugan ni ser i bakgrunden.

Några alliumbollar fick vara med på bild igen.....

Från uteplatsen och hammocken kan man traska ner i trädgårdslandet på den lilla stengången, kanske plocka sig några jordgubbar, se hur frösådden tar sig, dag för dag, eller bara njuta av blomsterprakt...
Nu skall jag förbereda lite inför morgondagen -- skolavslutning är ju en av de festligaste dagarna på året!

Inga kommentarer: