fredag 13 februari 2009

Sportlov

Hej igen!
Tänk att vi fick lite snö till sportlovet, även på våra breddgrader! Att den nu redan har legat i någon vecka utan att bli blask, känns lite som rekord!
Influensan härjar friskt(hm..) i familjen, jag undrar om någon skall klara sig. Vi har så mycket aktiviteter inplanerade nästa vecka men flunsan är ju så långdragen att jag misstänker att flera ligger till sängs över lovet.

Vi som är på benen hinner i alla fall vara ute en del i snön. Här har cykelstället blivit pulkaställ.

När vi hade åkte skridskor förra veckan ropade jag in till barnen, som höll på att klä av sig , att de skulle lägga skridskorna på tidningarna som jag hade lagt ut på köksgolvet. Själv var jag inne i boden och la in hjälmarna. När jag kom in i köket kunde jag inte annat än skratta åt röran på golvet.
Jag har sett så många söta nostalgibilder i bloggar, på små slitna skridskor som hängs som dekoration lite här och var. Den bilden jag visar er är väl så långt från skridskoromantik man kan komma (fniss!) men å andra sidan - tagen direkt ur verkligheten......

Själv skuttar jag runt med en stegräknare i linningen. Vi lagtävlar på jobbet under en 5- veckorsperiod. Jag har bestämt mig för att klara "rekommenderat stegantal" varje dag - d.v.s 10000 steg.

Jag har på bara 3 dagar fått 2 nyttiga kunskaper:
1) En vanlig dag, när jag är hemma och jag tycker att jag i stort sett inte suttit ner under hela dagen, ger ändå alldeles för lite motion! Ca 5000 steg. Där blev jag riktigt förvånad!

2) Vi har väldigt knarriga golv överallt. Det blir jag varse eftersom jag måste studsa och hoppa så förtvivlat vad jag än gör. Det gäller att utnyttja tiden och aldrig stå still. Idag har jag riktigt ont i nacken. 32 dagar kvar. Nu skall jag t.ex. skala potatis. Då kan jag nog klara ett par hundra "sidosteg" under tiden!

Nu stänger vi sportbloggen och ägnar resten av sportlovsbloggandet åt intressantare saker - varför inte ................ INREDNING?
Tjingeling!

Inga kommentarer: