lördag 14 februari 2009

Listgalen

Hej! Det är bara att erkänna : Jag är en riktig listmänniska! Får jag bara präntat ner vad som skall köpas eller fixas, så tycker jag att halva jobbet är gjort. Då slipper jag gå och tänka på alla briljanta idéer, som absolut inte får glömmas bort. Jag kan överlämna allt till listan och på så vis frigöra mer hjärnkapacitet till nya idéer .....

Har det blivit någon inredningslista, så här efter jul kanske någon undrar? Jajamensan!!!
Vid årsskiften brukar lusten att göra om slå alla rekord! Då räcker inte en liten lista; nej , det får bli ett helt A4-ark.
Jag börjar med att skriva upp husets alla rum. Sedan skriver jag ner allt jag vill förändra i respektive rum. Här har vi aktuell lista.
Det bästa av allt : att få beta av och kunna stryka punkt för punkt. Ni ser väl rubriken - Allt skulle helst varit klart i januari!......

Vad har det nu varit för kökspunkter?
Den här hyllkonstruktionen visade jag i somras.
Nu var jag allt redigt trött på den ljusgröna färgen, så den har blivit utbytt mot vit.

Dessutom har 2 små lister gjort att jag "fått in" enkla varianter av 2 köksmoden: Kokbokshyllan och tallrikshyllan! Jag har varken fler "finkokböcker"eller tallrikar, som jag vill ha upp efter väggarna, så jag känner mig hur nöjd som helst!

P.S Ett litet tips: Om ni också gör listor, lååånga listor, typ A4-sidor - berätta det inte för "vanligt folk" (= utan extremt inredningsintresse) -- Det är så lätt hänt att man blir betraktad som lite underlig ....... (fniss!)


Ha en riktigt bra alla hjärtans dag! Anna

Inga kommentarer: