lördag 21 februari 2009

Glass upp! - tavla ned ,Varm saft ner !- tavla upp .....

Med influensa i huset i snart 2 veckor har det blivit mycket spring upp och ned för trappen (för mig alltså!)
Vid något tillfälle kom jag på att det skulle vara kul att byta ut tavlorna på väggarna här.
Vi hade många (12 stycken) i andra rum, som var tänkbara, visade det sig.
Jag prövade nya, begrundade, hängde om , hängde om igen ..... Av och till så tog det mig en hel dag.
Resultatet? Det mesta fick hänga kvar som förut! Jag tyckte att allt jag prövade med gav ett för färglöst och tamt intryck. Trappen krävde helt enkelt tillbaka sina "färgprickar"!
Tavlan på vänsterväggen blev i alla fall nyupphängd.
Jag hittade den i vårt tavelförråd i källaren.
(Har ni hört talas om att någon har ett sådant förråd förut? (fniss!))
Stefan fick i all hast spikat upp en liten hylla under.
Nu blev det ju en liten förändring på en vägg, men all prövning känns inte som bortkastad tid , för plötsligt är jag ju kompis med mina pricktavlor igen!
Hej för idag!

Inga kommentarer: