onsdag 10 augusti 2011

Höstkläder

Hej! När Ellos och Rowells höstkataloger kommer, någon gång i juli, är det rena julafton för mig. Katalogerna får garanterat följa med till stranden... Ibland beställer jag något men framförallt bläddrar jag i dem för att få inspiration och för att få koll på vilka färger och snitt som gäller.

Nu skall jag visa en del av det jag har köpt. Som vanligt blev det några reavaror, några billiga fynd och några plagg som var alldeles för dyra..... Vi börjar med .....

.... en grå kofta, som passar fint över svart tunika. Båda av märket Freequent. Svarta byxor skall jag ha till.

Grå, enkel klänning--- piggas upp med svart sjal och svarta tights. Märke: Vila

Brun reaklänning från Esprit. Fanns bara kvar i storlek 34 så jag har sytt om den lite, så att det går att andas i den... Vita tights till. (Den vita blusen hänger ej ihop med klänningen)

Denna ljusbruna Fransatunika kunde jag bara inte motstå. Underbart mjuk och skön. Om man dubbelklickar på bilden ser man lite tydligare hur den ser ut.
Vita byxor till.
Finns det fler än jag som älskar sjalar? Man behöver väl nästan en i varje färg?....

På Ginatricot köpte jag den här ponchon. Jättemysig att svepa in sig i på kvällspromenaden...
149 kr känns dessutom som ett väldigt bra pris.

Så var det det accessoarerna......Sjalar, skärp och väskor i höstens färger. Allt är inte nytt -- man samlar ju på sig en del allt eftersom....

De bruna stövlarna var egentligen beiga och ganska tråkiga men jag smörjde in dem med brun skokräm och det blev riktigt bra. Svarta stövletter från förra året. Kanske gråmelerade pälsbenvärmare blir snyggt över dem?

Nu får vi hoppas att ingen ny trend eller färg dyker upp helt plötsligt, suckar någon i familjen, som är lite orolig att höstkläderna inhandlats för tidigt.....

Färgerna ja --- det blir mycket beige, brunt, grått och svart i höst. Fast visst låter det mycket trevligare att säga: sand, konjak, kamel, mullvad och antracit ......?

Hejdå!

Inga kommentarer: