fredag 9 april 2010

Från flickrum till pojkrum

Detta blir det sista inlägget från mig på ett tag.
Jag är miljöansvarig på vår skola och så här års är det arbetet intensivt!
Först skall jag göra en enkät för alla elever i åk 3 (ca 300 st),som sedan skall rättas och redovisas.
Sedan kommer hela årsredovisningen, där det bla. framgår om vi klarat av våra miljömål för i år.
Till sist skall nya mätbara mål skrivas, inför nästa läsår.
Detta är ett arbete som engagerar mig men det tar bara lite för mycket av mina kvällar....

Hur som helst.... idag skall jag visa hur lille Eriks rum blev. Ni får nästan klicka här för att se hur flickrummet, med ganska små medel, har gjorts om till pojkrum.

Tapeterna har fått vara kvar som ni ser. Nallar skall nog gå bra i många år till.
Skrivbordsstolarna har målats om i en vacker blå färg.

Fiskar och fotbollar som lådknoppar...

3 små runda mattor på golvet (79 kr på IKEA). Det är svårt att fotografera i motljus, så ni kan nästan inte se de fina bilgardinerna, också från IKEA.

En händig liten pojk har inte blommor i krukorna .....

"Gaffe-tlucken" står uppställd i den nysnickrade hyllan...


Insidan på hyllan har tapetserats med en tapet som ingår i "nalleserien" och som bla. garderoben är tapetserad med. Det fanns även tyg i denna serie, som jag sydde överkastet och kudden av. Det var när rummet var Astrids barnrum för många år sedan.

Ni kan tro att vår lille gullunge är glad för sitt nya, egna rum!

Då ses vi lite närmare sommarlovet! Hej så länge.

Anna

3 kommentarer:

agneta sa...

Hej Erik!
Vilket fint alldeles eget rum du har fått. Får Jakob sova där när han skall sova över?
Kramis
Från moster Agneta

Trädgårdsarrangören sa...

Trist!
Fotboll, fiskar och blått.

Snacka om könsstereotypt!
Klart pojkar kan ha blommor i kruka.
Monica

Essay_writer sa...

so cool