måndag 11 maj 2009

Slöjdnytt, rabarber och klematis!

Rubriken antyder att detta inlägg blir en aning splittrat.....

Jag har fått något välbehövligt i köket, av Evelina. Det var nog tänkt till Mors dag, men slöjdpresenterna vill liksom upp ur skolväskan direkt......
Kan det vara en blårutig kökshandduk tro?
Det var ett förkläde! Precis vad jag behövde! Här har bloggerskan själv hamnat i fokus. Barnen tyckte att far tog ett förfärligt dåligt kort - som inte fick med huvudet!!! Men ni förstår säkert att man känner en viss tveksamhet till att fota hela sig här på bloggen!

Här skördas det rabarber. Man blir lika förvånad varje år, att bladen växer i sådan rekordfart.
Ser ni klematisen bakom mig?
Den är egentligen alldeles för stor för att klänga på den ganska lilla obelisken men jag hade en till, så nu skall jag försöka få rankorna att hitta över till den! Vi får se om jag lyckas; det får jag visa senare i sommar.
Blekrosa, förnäma små klockor......

Hur gick det med rabarbern?
Det blev årets första smulpaj! Jag får snart ut och skörda igen....

Hejdå Anna

Inga kommentarer: