tisdag 26 maj 2009

En hysterisk rabatt

Jag skrev för ett tag sedan om den fräsiga färgen på Gulbladig smällspirea. Det finns allt fler buskar med syrlig färg! Den här lilla japanska lönnen t.ex. Soligt läge = gula, ibland nästan brända blad
Skuggigt läge = underbar ljusgrön färg.


Denna rabatt har fått sköta sig själv lite för länge, men smultronen håller i alla fall ogräset borta...



Med en lite ändrad kameravinkel i bilden här under, ser väl rabatten alldeles hysterisk ut!! Men en sådan bild kan jag allt bjuda på ! :)
Nästa år, eller till hösten, får jag fundera ut hur jag skall tämja denna ostyriga slänt.


Det har blivit många trädgårdsinlägg på sistone, som ni nog märkt. Över sommaren brukar mitt inredningsintresse flyttas ut - det blir inte fullt så intressant att gå och pynta och piffa inne när uterummen bara står och väntar på att bli beundrade eller fotade - helt färdigstylade dessutom .....

Hej!

Inga kommentarer: