fredag 5 mars 2010

Vårt vardagsrum

Oj, vad det var länge sedan ni hörde av mig! Jag har haft så fullt upp att jag fått välja -- skall jag blogga eller inreda, på tid som blir över? Det har blivit inredning. Evelinas torn är klart, det fattas bara några tavlor på väggarna. Erik får Evelinas gamla rum. Målarburkar, gardintyg och nya hyllor trängs på golvet där inne just nu. Några veckor till så är vi nog klara med vårt lilla killrum.

Jag skall visa några bilder från vardagsrummet idag. På borden har jag mycket i glas just nu....

... färgerna i rummet är beige, brunt och lite rött.

I ena halvan av rummet står matbord och bäddsoffa. Till vänster i bild ser ni öppningen ut till orangeriet, som jag visat er tidigare.
Rummet är stort, 38 kvadrat. Soffa, fåtöljer, beige matta och bord är 20 år gamla -- från min första lägenhet men håller väl några år till? Totalt finns det 11 fönster i rummet -- ni förstår hur varmt här blir på sommaren.... Häromdagen kände jag den där härliga värmen för första gången i år -- det är väl ett vårtecken så gott som något!!
Ni skall så klart få se både torn och killrum men det blir nog några veckor mellan blogginläggen!!
Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Lite "spooky". Har inte kollat din sida på jättelänge och så idag när jag fann lite tid, då hade du fíxat lite nytt.

Många kramar från oss i Helsingborg. /Carina